Professioneel Adviseren voor de Servicetechnicus

De servicetechnicus wordt uitgedaagd. In de wereld die service heet is het allang niet meer voldoende dat deze techneut alleen is voorzien van technische competenties. Een breed scala aan communicatieve en commerciële kennis en vaardigheden is vereist.

Ik ben geen verkoper!

Een veel gehoord argument van servicemonteurs wanneer wordt gevraagd of ze het gesprek aan willen gaan met de klant. Een gesprek dat niet alleen over het verrichte onderhoud of het oplossen van de storing gaat, maar mede als doel heeft het verder uitbouwen van de klantrelatie. Om klanttevredenheid te transformeren naar klantloyaliteit. Een gesprek waardoor het de klant duidelijk wordt dat er oprecht met hem wordt meegedacht en dat zijn wensen worden gehoord. Die benadering en aandacht kunnen zorgen voor een nieuwe en/of aanvullende opdracht, een uitbreiding, het afsluiten van een serviceovereenkomst, een modificatie of vervanging. Dit leidt tot een duurzame en voor beide partijen resultaat opleverende relatie.

Maak kennis met Service College in de gratis demo

Aanvraag DEMO

Nieuwsbrief

Nieuwsbrief