Ondernemerschap

De zelfstandige ondernemer in loondienst. Hij die zijn werk verricht alsof het zijn eigen bedrijf is. Iemand die voelt, denkt en handelt in het snijpunt van de drie belangen: de klant, de organisatie en zijn eigen belang. Wat levert dat op?

Commercieel en resultaatgericht

De meeste energie in serviceorganisaties wordt niet extern ingezet om bijvoorbeeld nieuwe klanten binnen te halen en bestaande klanten optimaal te bedienen. Verreweg het hoogste verbruik van energie zit in de interne processen. Eilandjes, afschuiven, niet verantwoordelijk voelen, procedures omzeilen, verschillende doelen en belangen, klanten van het bekende kastje naar de muur sturen. En ga zo maar door.

Ondernemerschap in de hele organisatie, of eigenlijk alle competenties die onder deze verzamelcompetentie vallen, zorgen voor een klimaat waar de energie wordt ingezet waar deze noodzakelijk is om het gewenste resultaat te behalen.

 

Maak kennis met Service College in de gratis demo

Aanvraag DEMO

Nieuwsbrief

Nieuwsbrief